woensdag 29 januari 2014

Nivea reinigingsproducten voor het gelaat

Al een tijdje gebruik ik een paar reinigingsproducten van Nivea, namelijk de "aqua effect verzachtende reinigingsmousse", de "aqua effect verzachtende reinigingscrème" en de "pure effect milde scrub".




De reinigingsmousse gebruik ik dagelijks, s'ochtends en s'avonds. Deze is verrijkt met amandelolie en hydra IQ. Hydra IQ stimuleert de aanmaak van aquaporines, de natuurlijke hydratatiekanaaltjes van de huid. Dit ondersteunt het vermogen van je huid om vocht vast te houden en te gebruiken. Producten van Nivea met Hydra IQ blijven je huid 24 uur hydrateren.
In de fles is dit product een vloeistof maar als het uit het bijhorend pompje komt, is het een witte mousse.
Deze mousse breng je aan op een vochtig gezicht, masseer je in en spoel je erna af met lauw water. 
Mijn huid voelt na het gebruik hiervan goed gereinigd en zacht aan. Ook heeft het een milde geur, helemaal niet storend.
Van de reinigingsmousse bestaat er ook een blauwe versie voor normale tot gemengde huid. Ikzelf heb geen droge huid, maar wel een gevoelige en dus gebruik ik liever deze roze versie voor droge of gevoelige huid.

De verzachtende reinigingscrème is tevens verrijkt met amandelolie en hydra IQ en heeft eigenlijk dezelfde werking en effect als de mousse. Alleen heeft de crème ook nog een kamerend effect. Er zitten ook kleine roze parels in, die als het ware wegsmelten in contact met water. Ook deze moet je in masseren op een vochtig gezicht en afspelen met lauw water.
Zo ziet de crème eruit. Hij ruikt heerlijk zacht. 
Af en toe laat ik de reinigingsmousse staan en gebruik ik deze. Ik moet wel toegeven dat ik de mousse iets handiger vind in gebruik door de pomp. Ook omdat er geen parels in zitten, zo kan ik gemakkelijk mijn ogen even meenemen.

Als laatste ga ik het hebben over de milde scrub. Deze is van de "pure effect" lijn en dient dus voor een gemengde tot vette huid, of voor een huid met onzuiverheden. Deze is verrijkt met magnolia extract voor een zachte reiniging zonder je huid uit te drogen. Ook heeft het een antibacteriële werking. 
Er zitten fijne scrubdeeltjes in om de dode huidcellen te verwijderen. Deze deeltjes zijn niet te grof en voelen fijn aan. Mijn huid is na gebruik goed gereinigd en ziet er fris uit. 
Het is ook weer in te masseren op een vochtige huid. Je moet hierbij wel de ogen en de huid er rond zeker vermijden. Erna goed afspoelen.

De milde scrub is meer een gel met blauwe scrubdeeltjes, heeft een milde geur, die typisch is voor de "pure effect" lijn.
Alhoewel dit een milde scrub is, zou ik hem toch niet te vaak gebruiken. Het is toch altijd nog wat grover dan een gewone reiniging. 2 tot 3 keer per week lijkt mij voldoende.

Geen van deze producten geeft mij een trekkerige huid na gebruik. Ze laten allemaal mijn huid zacht achter. Ik moet, omwille van mijn gevoelige huid, opletten welke producten ik gebruik, maar deze kan ik perfect gebruiken zonder rood uit te slaan. Er zit thans parfum in alle 3, maar wel een heel kleine hoeveelheid. 
Hieronder nog even alle ingrediënten:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten