dinsdag 4 februari 2014

Dior Hypnotic Poison Eau De Parfum

Ik had het in een vorige blogpost al vermeld dat ik er een review over ging doen. Mijn absolute favoriet van het moment, Dior Hypnotic Poison!
Wat een geur! Het is als een warm deken wat je omhult. Het is zoet, zwoel, hypnotiserend :-)!


Eerst even over het flesje. De vorm van de flacon is hetzelfde als van al de Poison-geuren, rond met wat welvingen erover. De kleur is donkerrood, zwartrood. Er zit een lintje rond met het embleem van Christian Dior, CD dus.

Op de goudkleurige spuitdop zelf, staan ook nog eens de initialen CD.
Dan over de geur zelf. Ik zie dit als een warme mysterieuze geur. Een parfum waarbij je je echt afvraagt welk het is als iemand in je buurt het opheeft. Ik kan de eau de parfum versie niet vergelijken met de eau de toilette versie omdat ik die laatste nooit gehad heb. Maar hij heeft niet de kokosnoot van de originele versie. In deze zit ook zoethout wat bij de EDT versie niet zit.

Even de noten op een rijtje van de EDP versie:
Topnoten: zoethout, amandelen
Middennoten: jasmijn, oranjebloesem
Basisnoten: tonkabonen, vanille

Voor mij zijn de amandelen, tonkabonen en vanille hevig aanwezig. Hier en daar op het internet menen mensen de zoethout er sterk in te herkennen. Ik merk dit niet, terwijl ik zoethout niet zo graag heb, dus ik zou het fel moeten merken. Maar ja, voor iedereen ruikt alles wel anders.

Het is een parfum wat lang houdt, na uren kan ik het nog steeds ruiken op mijn polsen, op kleding zelfs de dag erna, of als ik ze uit de vuile was haal :-) . Het projecteert zich ook redelijk ver, dus niet te veel spuiten anders kan je mensen in je buurt er letterlijk mee bedwelmen. Voor diegenen die het niet graag ruiken is het dan absoluut te veel.

Ik kan gewoon niet genoeg benadrukken hoe graag ik dit parfum heb. Ervoor had Hypnotic Poison me nooit zo aangesproken en nu kan ik er niet genoeg van krijgen.
Als je van zoete, gourmand geuren houdt, met redelijk wat vanille in, moet je het zeker eens proberen.

Dior Hypnotic Poison EDP 50ml 75,45 euro bij Ici Paris XL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten