zondag 16 februari 2014

Benefit's It's Potent Eyecream

De laatste tijd lijkt wel meer in mijn voorraad beautyproducten te ontbreken. Ik lijk haast elke post te beginnen met "Ik ben naar de Kruidvat ( of zo ) geweest en ik heb dit en dat gekocht...".
Zo ook weer nu.... :-)  Benefit It's Potent Eyecream is in my possession! De verpakking, alleen al, is cute!



Het potje komt in een kartonnen doosje waarvan het dekseltje helemaal afgaat. De kleurtjes zijn vrolijk, heel kenmerkend voor Benefit. Ook de naam van de oogcrème, it's potent, is al grappig en opvallend. 
Het glazen potje heeft een plastic deksel die eruit ziet alsof hij uit kurk bestaat. Er zit ook een boekje in het doosje. Hier staat in geschreven welke bijzondere ingrediënten er in zitten en hun werking.
Zeg nu eerlijk, is dit potje niet schattig!?! Het is zo vintage! Maar belangrijker dan het doosje en het glazen ding, is natuurlijk wat erin zit.

Het is een crème die belooft donkere kringen onder de ogen en fijne lijntjes te vervagen.
Het bevat een peptide complex die helpt de elasticiteit en de stevigheid van de huid te herstellen.
Ook zit er een mengsel van hydraterende botanische extracten en loquat extract in. Deze laatste is een vrucht, een Japanse mispel. Dit staat bekend om de huid te beschermen tegen de slechte gevolgen van vrije radicalen.
Het bevat burnet, een oud Chinees middeltje dat de huid kalmeert. 
Appelextract is dan weer aanwezig om de aanmaak van collageen te stimuleren.
Als laatste zit er ook nog natriumhyaluronaat in, deze krachtige hydraterende werkstof kan wel tot 1000 keer zijn eigen gewicht in water vasthouden.
Als men de schroefdeksel er vanaf haalt, zit er nog een klein beschermend dekseltje op het potje.
Het product zelf, is een lichte crème. Ze smeert zich gemakkelijk uit en men heeft niet veel nodig.

Als ik het aanbreng onder mijn ogen geeft het meteen een fris gevoel. Ik merk niet meteen een verschil qua uiterlijk, dat is misschien ook wat snel, maar mijn huid voelt strakker aan. Na verloop van tijd hoop ik wat meer verschil te merken, zodat mijn panda-oogjes verdwijnen ;-) . Maar ik ben al blij als de huid onder mijn ogen wat beter verzorgd is.

In België is dit goedje, voorzover ik weet, niet te koop. Men kan het wel online via de Franse Sephora bestellen. Of even de grens over naar Nederland of Duitsland een bezoekje brengen naar een Douglas parfumerie. In Duitsland kan men het ook vinden bij Galeria Kaufhof.

Benefit It's Potent Eyecream: 32 euro bij Galeria Kaufhof

Bron: website Benefit-It's Potent Eyecream en het boekje bij het product zelf.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten