zaterdag 1 februari 2014

Bourjois blushes

De blushes van Bourjois behoren tot mijn favorieten. Ik vind de verpakking "cute", de kleuren prachtig...
Ik ga het vandaag over 3 van hun blushes hebben, namelijk "lilas d'or", "rose d'or" en "rose thé". Stuk voor stuk heel mooie kleuren.





Lilas d'or

Deze blush heb ik het langst van de 3, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet meer weet hoe lang ik ze precies heb. Maar ze sluit nog op de oude manier, met een kliksysteem, dus ik heb ze al even.

Deze foto heb ik getrokken met flash. Je ziet hier de prachtige glans en glitter van de blush. Het is een koraalachtige blush. Hier en daar op het net wordt ze vergeleken met het superbekende "Orgasm" van Nars. Maar dan heeft "Lilas d'or" wat meer glitter. Helaas kan ik hier niet over oordelen omdat ik "Orgasm" niet in mijn bezit heb. 
Ik grijp regelmatig naar deze en als ze op is, wil ik ze zeker terug kopen.
De blushes van Bourjois hebben een zachte poederachtige geur, die ik wel leuk vind. Maar je moet er voor zijn natuurlijk.
Pigmentatie vind ik top, maar ik heb gemerkt dat er soms over geklaagd wordt. Straks krijg je van mij nog swatches, daar kan je zien dat ik de kritiek hierover niet goed begrijp.

Rose d'or

Dit vind ik ook een prachtige kleur. Ik heb ze onlangs pas aangekocht en ik ben al helemaal verkocht aan deze.
Deze sluit met een magneet zoals je kan zien op de foto. Ook deze foto is met flash genomen. Ook hier weer glitter en glans. "Rose d'or" gaat meer naar het roze. Lieflijk, snoepjesroze. Ze heeft een glans die nog beter uitkomt dan bij "lilas d'or".

Rose thé

De laatste blush heb ik samen met "rose d'or" aangekocht. Deze is een matte blush. Ik dacht na al dat glitter zal ik maar 'ns iets rustiger nemen. Want dat had ik nog niet, een matte blush,  kuch kuch :-) !
Op de foto lijkt hij een glans te hebben, maar daar zie je in werkelijkheid niets van terug. Het is een bruinrode blush. 


Alle blushes kan je licht aan brengen of zwaarder opbouwen. Ze geven hun kleur goed af, daarover heb ik niet te klagen. 
Regelmatig heb ik al gelezen, dat ze snel uitdrogen en/of hard worden. De laatste 2 heb ik nog niet lang, maar "lilas d'or" wel en ik moet zeggen dat ik hier nog geen problemen mee heb ondervonden. Het kan natuurlijk te maken hebben met de bewaring ervan. Mijn blushes liggen regelmatig in de badkamer, ik weet, niet zo'n goede plaats voor make-up, maar ik wil ze bij de hand hebben.
Ik ben je nog de swatches schuldig....dus...voilà:
Van l.n.r.: rose thé,rose d'or, lilas d'or ( daglicht )
Van l.n.r.: rose thé, rose d'or, lilas d'or ( met flash )

Dan nog over het kwastje wat je bij ieder blush krijgt. Ze passen gewoon in het doosje zelf. Het is wel fijn dat je het erbij krijgt, voor als je je blush in je handtas wilt steken. Maar op zich is het toch nog altijd beter je blushbrush te gebruiken. 
Wel kan dit kwastje handig zijn voor het contouren van je gezicht, zoals de zijkanten van je neus, het contouren van je wangen en voorhoofd....niet met 1 van deze blushes, maar met een bronzer of contourpoeder natuurlijk :-) .
De prijzen van deze blushes liggen rond de 11 euro. In het Kruidvat kan je ze met de solden of acties voor een leuk prijsje op de kop tikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten